همه چیز درباره شیکر| خرید- فروش- قیمت شیکر

شیکرهای آزمایشگاهی


تجهیزات آزمایشگاهی_ شیکر آزمایشگاهی (Shaker)

قیمت انواع شیکر آزمایشگاهی

شیکرها دسته‌ای از لوازم آزمایشگاهی هستند که برای مخلوط کردن و به هم زدن مواد درون لوله و یا فلاسک استفاده می‌شود و عمدتا در زمینه‌های شیمی و زیست شناسی استفاده می‌شوند. شیکرها دربردارنده بخش نوسان کننده‌ای هستند که درون فلاسک‌ها، لوله‌ها و جام‌های آزمایشگاهی قرار می‌گیرند. گرچه امروزه، همزن‌های مغناطیسی جایگزین شیکرها شده‌اند، اما همچنان در هنگام روبرو شدن با مقادیر بالای مواد و نوسان همزمان، از این تجهیزات استفاده می‌کنند.
• انواع شیکرها
ورتکس شیکر
در سال 1962 توسط A.Kraft and Harold D. Kraft تولید شد. این دستگاه‌ها کوچک بوده و برای شیک کردن و به هم زدن ویال‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرند. شیکرها از جهت تنظیمات سرعت بسیار متغیر هستند
شیکرهای پلت فورم (platform shaker)
دارای یک تخته مسطح که به صورت افقی نوسان میکند. مایعات درون جارها و جام‌ها و فلاسک‌های مخروطی هم‌زده می‌شوند و یا گاهی اوقات درون لوله‌ها و یا ویال هایی که در سوراخ های پلیت وجود دارد، قرار می‌گیرد. گیرد،
شیکرهای اربیتالی (Orbital shaker)
شیکرهای اربیتالی به شیوه‌ای دورانی و با سرعت اندک (25_ 500rpm)، نوسان دارند. این نوع از دستگاه‌ها برای کشت میکروب‌ها، شستن لک‌ها، و مخلوط کردن‌هایی است که حالت کلی دارند. این دسته از شیکرها، ارتعاش (vibrate) ایجاد نمی‌کنند. گرمای کمتری در مقایسه با دیگر انواع شیکرها تولید می‌کنند که ویژگی مهمی برای رشد و کشت دادن میکروبهاست. علاوه بر آن، این نوع از دستگاه‌ها، را می‌توان در انکوباتورها قرار داد تا یک شیکر- انکوباتور تولید کنند.
• شیکرهای انکوباتوری (Incubator shaker):
شیکرهای انکوباتوری که به آنها شیکرهای گرمایی نیز اطلاق می‌شود، مخلوطی از شیکرها و انکوباتورها هستند. این دسته از دستگاه ها دارای توانایی شیک کردن هستند، در حالی که همزمان شرایط بهینه‌ای را هم برای رشد میکروب‌ها و یا رونوشت‌های DNA فراهم می‌کنند. این نوع از دستگاه‌ها به علت آنکه شرایط رشد را برای سلول‌ها فراهم می‌کنند، بسیار مناسب هستند و نیاز به تامین اکسیژن، و مواد غذایی دارند که محیط کشت با شیک شدن، این مواد را در سرتاسر محیط کشت، پخش میکند.

انواع شیکرهای ارائه شده در شرکت ویتا طب کوشا
1. شیکر اوربیتالی مدل KS130 BASIC & CONTROL
2.شیکر اوربیتالی مدل KS260 BASIC & CONTROL
3. شیکر رفت و برگشتی مدل HS501 & KS501
4. شیکرانکوباتور ساده و یخچالدار مدل KS4000& KS3000
5. شیکر ورتکس
6. شیکر الک
     شما میتوانید با مراجعه به بخش تجهیزات آزمایشگاهی، فروشگاه شیکرهای آزمایشگاهی، با انواع مدل های شیکر ارائه شده در www.4lab.ir، آشنا شوید.


 
 

توسط : admin | تاریخ : 1395/03/19 | نظرات